נכון, יש דברים שבהם אנחנו רוצים שהילדים ישתפרו, שיתפקדו טוב יותר ויתנהגו בדרך הולמת. אבל זה לא יקרה מיד. אני ממליץ בחום לא לשכוח דבר חשוב – הדרגתיות. הרי כשמתחילים להתאמן, לא רצים מרתון תוך יום, כך גם הטיפול ההתנהגותי.
אני מרבה להשוות טיפול התנהגותי למכון כושר. האם אנו יכולים להירשם למכון כושר ולרוץ עשרה קילומטרים, כאשר רק אתמול ישבנו כל היום מול הטלוויזיה והספורט היחידי שעשינו, היה לרוץ למקרר להביא קולה? אז כך גם עם ילדיכם, בכל תחום שאותו תרצו לשפר. אז בואו נפרק את זה ונבין בעצם על מה מדובר.
קודם כל, מבינים על מה עובדים.
תבדקו מה "רמת הכושר" שלהם כיום, בהתנהגות אותה רוצים לשפר. לדוגמה:
- אם אתם רוצים שישחקו באופן עצמאי – כמה זמן הם מסוגלים לעשות זאת כיום, לפני שהם קוראים לכם?
- אם אתם רוצים שילמדו יותר – מהו זמן הלמידה העצמאי שלהם כיום?
- רוצים שיקשיבו לכם? לכמה בקשות שלכם ולאיזה בקשות הם מקשיבים כיום?
עכשיו שיש לנו את המידע הראשוני, אפשר להתחיל לעבוד. התבוננות אובייקטיבית, כנה ונכונה על המצב כיום הם הבסיס החיוני לבניית תכנית עבודה לילדיכם, כזו שתביא לתוצאות הרצויות! ומה הלאה? מומלץ בחום להתייעץ עם איש מקצוע בכדי לייצר תכנית עבודה ראלית, הדרגתית ובעיקר מותאמת למשפחה שלכם, כך שגם אתם כהורים וגם הילדים תוכלו לעמוד בה וליישם אותה.