טלפון: 052-3465819   |   דוא"ל: ran@ran-reiter.co.il
  • Facebook
רן רייטר – מנתח התנהגותי ועובד סוציאלי
  • תחומי עיסוק
    • הדרכת הורים
    • טיפול התנהגותי לילדים
    • צרכים מיוחדים
    • ביופידבק
    • ייעוץ למסגרות
    • הרצאות וסדנאות
  • בלוג
  • המלצות
  • עוד על רן רייטר
  • יצירת קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • דרושים
  • תחומי עיסוק
    • הדרכת הורים
    • טיפול התנהגותי לילדים
    • צרכים מיוחדים
    • ביופידבק
    • ייעוץ למסגרות
    • הרצאות וסדנאות
  • בלוג
  • המלצות
  • עוד על רן רייטר
  • יצירת קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • דרושים
רן רייטר – מנתח התנהגותי ועובד סוציאלי
  • תחומי עיסוק
    • הדרכת הורים
    • טיפול התנהגותי לילדים
    • צרכים מיוחדים
    • ביופידבק
    • ייעוץ למסגרות
    • הרצאות וסדנאות
  • בלוג
  • המלצות
  • עוד על רן רייטר
  • יצירת קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • דרושים
  • תחומי עיסוק
    • הדרכת הורים
    • טיפול התנהגותי לילדים
    • צרכים מיוחדים
    • ביופידבק
    • ייעוץ למסגרות
    • הרצאות וסדנאות
  • בלוג
  • המלצות
  • עוד על רן רייטר
  • יצירת קשר
  • הצטרפות לניוזלטר
  • דרושים

טיפול התנהגותי לבעלי צרכים מיוחדים

ראשי » תחומי עיסוק » טיפול התנהגותי לבעלי צרכים מיוחדים
טיפול התנהגותי לבעלי צרכים מיוחדים
טיפול התנהגותי לבעלי צרכים מיוחדים

ילדים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים יכולים בהחלט להתקדם – הם רק זקוקים ליותר הובלה מקצועית .

על כן , כאשר עובדים עם אנשים עם צרכים מיוחדים, פעמים רבות יש צורך, מעבר להדרכת ההורים, גם בטיפול ובעבודה ישירה עם הלקוח בעל הצרכים המיוחדים –  במה שידוע בשפה המקצועית כתוכנית ביתית מלאה .

התוכנית הביתית הינה בניהולי ובאחריותי.
מה כוללת תוכנית ביתית מלאה ?

  1. אבחון מקיף של מצבו הנוכחי של הלקוח במגוון תחומי חיים כמו :
  • תפקוד במיומנויות יום – יום – לבוש, רחצה, אכילה ועוד…
  • יכולת התקשורת הבינאישית – פנייה לחבר, פנייה לאדם זר, הכרות עם מעגלים חברתיים שונים ועוד
  • מיומנויות קוגניטיביות
  • התמצאות במרחב
  • תפקוד בקהילה – קנייה בחנות , חציית כביש, קריאת שלטים ועוד

          אלו רק חלק מן התחומים הנבדקים במהלך האבחון

  1. קביעת סדרי עדיפויות לטיפול – יחד עם המשפחה, ובהתחשב בצרכים השונים של הלקוח, קובעים לאילו תחומים באבחון תינתן קדימות ראשונית לטיפול, ואילו תחומים יטופלו בשלבים מתקדמים יותר.
  1. ביצוע מפגשים טיפוליים בשטח – פעמים רבות, בכדי להשיג תוצאות יעילות, יש לבצע את התוכנית מספר פעמים בשבוע. המפגשים נערכים בסביבה הטבעית שבה צריכים לבצע את התרגולי . כך לדוגמא – אם החקבלה החלטה שיש צורך בלימוד רכיבה על אופניים – הלמידה תתרחש בפארק, ליד הבית, היכן שהלקוח ירכב בעתיד גם באופן עצמאי
  1. הכשרת הצוות ועזרה במציאתו – כאמור, לצורך הגברת יעילות התוכנית יש צורך במספר מפגשים שבועיים, בהם מתורגלים הנושאים השונים של התוכנית. את מפגשים אלו מעבירים חונכים אשר נפגשים עם הילד בביתו או בכל מקום אחר רלוונטי. החונכים מבצעים את התרגולים שהגדרתי עבור , ואני אחראי להכשירם ולפקח שהם מבצעים את התרגולים כראוי.
  1. קשר עם גורמי טיפול נוספים – את הלקוח מקיפים פעמים רבות גורמי טיפול רבים מתחומים שונים – כחלק אינטרגלי מתהליך התוכנית, ובכדי לשמור על אפקטיביות הטיפול אני דואג להתעדכן בנעשה עם הלקוח בטיפולים אחרים, ולעדכן את האנשים הרלוונטיים בהחלטות ובתרגילים שמקבל הלקוח כחלק מן התוכנית הביתית.
  1. ביצוע מפגשי מעקב קבועים – אחת לתקופה, נערכים מפגשים עם כלל הצוות של התוכנית הביתית. במפגשים אלו אני עורך תצפית אחר התרגולים השונים שנקבעו ונותן משוב על אופן הביצוע. בנוסף אני מחליט, בהתייעצות עם הצוות, על תרגולי ההמשך שיש להכניס לתוכנית.
    .

    כל מפגשי המעקב נערכים בהשתתפות ההורים והם חלק בלתי נפרד וחשוב מאוד מהתהליך ומקבל ההחלטות להמשך.

 

זקוקים לייעוץ? רוצים לקבוע פגישה? אנא צרו קשר ⬇

 

תחומי עיסוק
  • הדרכת הורים
  • טיפול התנהגותי לילדים
  • צרכים מיוחדים
  • ביופידבק
  • ייעוץ למסגרות
  • הרצאות וסדנאות
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin

מחפשים פתרון?

צרו קשר עוד היום 052-3465819 או השאירו פרטים

© כל הזכויות שמורות לרן רייטר - מטפל התנהגותי
בנייה וקידום אתרים: Tzafi@zran
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס